Het Mediamuseum biedt meer dan vijftig interactives, honderden uren aan audiovisueel materiaal en vele objecten uit de mediageschiedenis. Een bezoek aan het Mediamuseum is voor alle bezoekers, vanaf ca. 8 jaar, een unieke, leerzame maar vooral inspirerende ontdekkingsreis door het medialandschap van toen, nu en de toekomst.
Leven in media: vijf zones
Hoe we nu leven in de media wordt zichtbaar in vijf zones: Delen, Informeren, Verkopen, Vertellen en Spelen. In elke zone is een aantal interactives te spelen en zijn fragmenten te zien die, naast een aantal bijzondere media-objecten, de media van toen, nu en de toekomst duiden.
Verwonderen & Pronken
In het Mediamuseum zijn twee verdiepingen ingericht voor wisselende presentaties. Op de verdieping Verwonderen kun je de toekomst van media aanraken. Speel bijvoorbeeld een 3D-game, stap in een holografische wereld, zie deepfake-techniek, ervaar hoe je media beleeft als je blind of slechtziend bent of doe mee aan het testen van nieuwe omroep-innovaties.
Op de verdieping Pronken zijn kostuums van mediapersoonlijkheden uit de 20e en 21e eeuw te zien uit de collectie van Beeld & Geluid. Van de blauwe catsuit van Jerney Kaagman, de weergaloze Songfestival-jurk van Nikkie de Jager, kostuums van Jacobse & Van Es en nog
Wist je dat Beeld & Geluid Hilversum een van de grootste audiovisuele archieven ter wereld beheert, met meer dan een miljoen uur aan radio-, televisie- en filmbeelden?
Wist je dat het museum een interactieve tentoonstelling heeft waar bezoekers zelf televisieprogramma's kunnen maken en oude uitzendingen kunnen terugkijken?
Wist je dat Beeld & Geluid ook evenementen organiseert, zoals filmvertoningen, lezingen en workshops over de geschiedenis van de media?