Inloggen

5 unieke manieren om jouw business te promoten

partnerbijdrage

Marketing en reclame zijn tegenwoordig meer aanwezig dan ooit. Online, in bushokjes, op de televisie en zelfs door je favoriete podcasts heen hoor je alleen maar reclames. Hierdoor kan het als ondernemer best lastig zijn om een manier van reclame uit te kiezen die er echt uitspringt. Je wil natuurlijk dat mensen jouw reclame onthouden en dat ze een positief beeld hebben over jouw bedrijf. In dit artikel bespreken wij 5 manieren om reclame te maken die er uit zal springen voor jouw doelgroep.

1. Wees zichtbaar met banners en spandoeken
Een effectieve manier om je business te promoten is door zichtbaar te zijn via banners en spandoeken. Bedruk een rollup banner of een ander type spandoek om jouw boodschap groots te verkondigen aan voorbijgangers of op beurzen en evenementen. Door gebruik te maken van een eigen ontwerp met bijvoorbeeld je logo erop en een pakkende slogan zien mensen in één oogopslag waar jij ze bij kunt helpen, wat je als bedrijf doet of waar je voor staat.

Met een duidelijk ontwerp zorg je ervoor dat mensen je bedrijf onthouden. Denk goed na over wat voor design je wilt gebruiken. Hiermee kun je echt een verschil maken, zorg er dus voor dat je niet een standaard slogan of moeilijk te lezen ontwerp maakt. Houd het kort, herkenbaar en gebruik contrasterende kleuren voor een opvallend geheel.

2. Influencer marketing: groot online bereik
Door gebruik te maken van influencer marketing bereik je een zeer grote online doelgroep. Het samenwerken met influencers en hen vrij te laten om filmpjes te maken die passen bij zowel hun persoonlijkheid als jouw merk, zorgt ervoor dat mensen je merk op een bijzondere manier leren kennen.

Door influencers als creatieve partners te beschouwen en hen ruimte te geven om hun eigen stempel op de promotie te drukken, ontstaat er een natuurlijke en geloofwaardige connectie met hun volgers en fans. Deze benadering vergroot niet alleen de kans op het organisch aanspreken van het doelpubliek, maar stimuleert ook de ontwikkeling van boeiende content die de nieuwsgierigheid wekt en een langdurige positieve indruk achterlaat bij zowel de influencer als het merk.

3. Betrek je doelgroep met interactieve content
Er is niks leukers dan je doelgroep zoveel mogelijk proberen aan te spreken door ze te betrekken bij je content. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld quizzen of games organiseert, waardoor je doelgroep actief met jouw merk bezig moet zijn. Het is niet alleen leuk om mee te doen, maar het verbindt mensen ook met het merk door hen een actieve rol te geven in het verhaal van het merk.

Het gebruik van interactieve content als promotie verhoogt de kans op directe deelname op sociale media en creëert een positieve associatie in het geheugen van het publiek met het merk. Een dynamische merkervaring die verder gaat dan conventionele reclametechnieken en een blijvende indruk achterlaat, is het resultaat. Dit zou bijvoorbeeld ook erg goed werken in combinatie met influencer marketing.

4. Verras je doelgroep met pop-up events
Om de aandacht van het publiek spontaan te trekken, kun je onverwachte, korte evenementen organiseren op opvallende plaatsen waar mensen het niet snel verwachten. De soorten pop-up evenementen variëren van pop-up stores tot grotere events waar je doelgroep jouw bedrijf kan tegenkomen.

Als je met zo’n event een positieve indruk kan achterlaten bij (potentiële) klanten, is de kans op mond-tot-mondreclame voor jouw bedrijf stukken groter dan bij meer standaard vormen van reclame. Door dit sneeuwbaleffect kan jouw bereik ineens een stuk groter worden!

5. Laat je kennis zien door middel van webinars
Bied gratis educatieve workshops of webinars aan die relevant zijn voor het product of de branche waarin je als bedrijf actief bent. Door waardevolle kennis gratis te delen, positioneer je je merk als een autoriteit in het domein. Dit vergroot de merkbekendheid en het vertrouwen van het publiek. Workshops en webinars zijn interactief, waardoor mensen direct kunnen deelnemen en expertise kunnen delen. Dit kan op lange termijn goede dingen doen voor je merk en het opbouwen van trouwe klanten.

Dagje uit: wat neem je mee?
3 redenen om een stacaravan te kopen!
Dit zijn de leukste sportieve uitjes in Nederland!
Dit zijn de beste resorts voor après ski in Frankrijk
Toon de nieuwst blogs »